Søg efter billetter

Favoritter i New York

Favoritter i Paris

Favoritter i London

Favoritter i Berlin

Vores kunder siger

Ticmate velgørenhed

Til arrangører

Ticmate - Vi gør dit arrangement internationalt!

Ticmate startede i 2006. Ticmates vision er internationalt salg af billetter og rejser til arrangementer. Målsætningen er at blive den ledende aktør i Europa af internationalt salg af billetter og rejser til forskellige typer af arrangementer. Som det første skridt på vejen lanceredes LondonMusicals.dk i Danmark. Herfra har ekspansionen været hurtig, og en kraftig fremgang er allerede i dag et faktum. LondonMusicals.dk findes nu på ti forskellige sprog i tyve lande, med en jævn fordeling af billetsalg på samtlige markeder.

Ticmate var også initiativtagere til TV3’s talentprogram i Sverige ’West End Star’. Første præmien i programmet var rollen, som den kvindelige hovedrolle i Monty Python-musicalen Spamalot i London
Vi arbejder hele tiden på, at finde og udvikle nye projekter.

Er du arrangør af et arrangement med internationalt potentiale?
Kontakt os, vi hjælper dig med at nå ud i verdenen

Ticmate arbejder med arrangementer på følgende måder:

Før
I nært samarbejde med arrangøren udføres research og kortlægning for at finde det mest egnede internationale publikum. Herefter fastsættes en handlingsplan og en strategi for, at på bedst mulige og fremgangsrige måde, at nå den udvalgte målgruppe og etablerer arrangementet internationalt.

Under
Støttende og effektiv international markedsføring og billetsalg af arrangementet, hvilket genererer mersalg og placerer arrangementet på verdenskortet. Dette kan f.eks. indebære skræddersyet sites og sponsorerede links på det lokale sprog. Desuden har Ticmate erfaring i, at formidle eksklusivt samarbejde med rejsebureauer, turistbureauer og andre interesseorganisationer. Det kan nævnes at Google anvender Ticmate som et case study for, hvordan man fremgangsrigt anvender AdWords på lokalt sprog.

Efter
Resultatet af projektet analyseres gennem præcise målinger, omfattende efter bearbejdning af det internationale publikum samt analyser af landesalg endda ned på by niveau. Den samlede mængde af information er meget værdifuld ved f.eks. planlægning af internationale turnéplaner, planlagt eksport af musicals udenfor Broadway og West End etc.

Pionerer indenfor internationale arrangementer

Hos Ticmate ser vi en tydelig trend i, at interessen for internationale arrangementer vil øges i de nærmeste år. Det understøttes ikke mindst af den store interesse vore filialer LondonMusikaler.se og LondonMusicals.dk har fået på kort tid. Det totale marked for ’live arrangementer’ øges også år for år. 2007 slog publikumsrekorden for West End i London, med over 13.6 millioner publikummer.

Denne trend understøttes også af IPK’s studie som, gennem analyser, er kommet frem til at ’Event Travel’, dvs. rejser til kultur og sportsbegivenheder er den hurtigst voksende inden for rejseindustrien.

Trenden viser også at selve arrangementet og oplevelserne i højere grad styre de valgte destinationer. Samtidigt er det generelt kundskab og systematiseringen for at nå ud til den internationale kunde med budskabet om et arrangement, generelt sunket i branchen. Det er her Ticmate ser et stort potentiale

Unikke løsninger med mangeårigt kundskab bag sig

Ticmate har sit eget netværk af internationale markedsførings- og salgskanaler. Vores specialbygget tekniske platform, parret med mange års erfaring og know how, skærper interessen omkring – og finder publikum til – internationale arrangementer indenfor musicals, opera, sport, kabarets og koncerter. I fremtiden vil vores kunder også kunne bestille rejser, hotel og restaurantbesøg uden at forlade vores sites.

Stor erfaring for billetsalg og arrangementer

Grundlæggeren og hovedejeren af Ticmate, Marcus Moeschlin, har mangeårigt erfaring med billetsalg til internationale arrangementer. Han var blandt andet en af initiativtagerne til netværket Global Tickets, hvor 22 lande købte og solgte billetter til internationale arrangementer imellem hinanden. Desuden har han arbejdet med specifikke arrangementer. Marcus var f.eks. ansvarlig for den svenske lancering af Peter Jöbeck i Miss Saigon og Petra Nielsen i Chicago The Musical, begge opført i London. Ifølge Sue Uings fra Cameron Mackintosh var ca. 30 % af publikum i denne periode fra Sverige.

Samtidigt med dette lancerede Marcus Moeschlin den ide, at det burde være muligt at fylde Royal Albert Hall i London med sine landsmænd. Robert Wells var positiv over for forslaget, og et samarbejde blev indledt, som mundede ud i at Robert Wells trak fulde huse med svenskere i Royal Albert Hall en aften, tre år i træk!

Kontakt

Er du en arrangør som vil nå ud til et internationalt publikum?
Mail til international.event at ticmate.com så indleder vi en dialog.